Wednesday, June 23, 2010

Perjalananku





Apakah ini sebuah perjalanan zaman silam secara tradisi dan apakah ianya harus diteruskan hingga masa depan,apakah ini harus ditempohi walau pun orang lain sudah menongkah teknologi moden , kini keadaan masih tidak berubah secara keseluruhanya, apakah kami hanya lanyak untuk terus menongkah arus deras, jeram berbatu,kontang panas ketika kemarau,dibawah naungan panas terik matahari apakah hanya ini layaknya kami.

Namun kini kami hanya mampu untuk terus berdoa dan berharap, agar akan ada kehadiran baru yang mampu bawak perubahan kepada kami semua.

Ya Allah kehadrat mu kupohonkan keampunan bagi diriku,Ibu-Bapaku dan penduduk kampungku,

Syurga mu aku tak layak,
Keneraka mu aku tak tahan,
Ampunkan aku dan seluruh kaumku dan seluruh penduduk kampungku,

Kupohonkan rahmatmu untuk kuteruskan perjalanan ini,(lantas mendongak kelangit yang tidak mengunakan kapalterbang) lalu tunduk memandangan kealiran air sungai tembeling,yang juga tidak mengunakan kereta,Dan kupohonkan selamatkanlah perjalanan kami ini yang hanya mengunakan boatttttttttt ajeeeeeeeeeeeeee.

Amin.

2 comments:

  1. Dato'Wan Amizan,

    Saya mengucapkan tahniah kerana mengujudkan saluran komunikasi antara Dato' dan masyarakat DUN Tahan. Segala masalah rakyat boleh salurkan melalui laman ini. Suara-suara kepedihan dan kepahitan rakyat ini akan dapat didengari oleh pemimpin diatas secara lebih jelas. DUN Tahan memerlukan saluran ini kerana banyak masalah yang tertunggak sejak dari dahulu lagi. Semoga dengan mendapat banyak perhatian kebelakangan ini akan dapat diteruskan tanpa menoleh kebelakang. TQ

    ReplyDelete
  2. media baru satu alat baru perhubungan antara satu sama lain,saya yakin jika kemudahan ini digunakan dengan tujuan baik ianya akan memberikan impak yang baik kepada semua pihak

    ReplyDelete